سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات مهمی که باید در مورد کیبورد لپ تاپ سونی بدانید

کیبورد لپ تاپ سونی

کیبورد یکی از اصلی ترین قطعات هر رایانه به شمار رفته که وظیفه آن، انتقال داده های مورد نظر کاربر به سیستم می باشد. این قطعه از اهمیت بالایی برخوردار بوده چرا که رابط بین کاربر و دستگاه می باشد. قطعه کیبورد برای کاربران کامپیوتر، به صورت مجزا طراحی شده اما در لپ تاپ به دلیل یک تکه بودن این دستگاه، کیبورد بر روی بدنه داخلی قابل مشاهده است. 
کیبورد یا همان صفحه کلید، ممکن است بر اثر عوامل مختلفی دچار آسیب دیدگی شود، که توان ادامه عملکرد آن، به میزان شدت آسیب وارد شده بستگی دارد. گاهی اوقات ممکن است آسیب وارد شده آنقدر شدید باشد که تمامی دکمه های کیبورد از کار بیفتند. البته تشخیص ریشه مشکل اصلی کیبورد، کمی دشوار بوده و نیازمند دانش در این زمینه است. اما ترفند هایی برای تشخیص تقریبی و عیب یابی کیبورد وجود داشته که با به کارگیری صحیح آن ها، می توانید تا حدودی از علل اصلی وجود اختلال در کیبورد لپ تاپ سونی خود آگاه شوید. 
البته عیب یابی، تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ نسبت به کیبورد کامپیوتر، امری دشوار تر و پیچیده تر است. چرا که در لپ تاپ صفحه کلید به صورت مجزا وجود نداشته و قطعات سخت افزاری به یکدیگر متصل می باشند. به همین علت باز کردن یا تعویض و ترمیم بخش های آسیب دیده آن، باید با دقت و مهارت بیشتری انجام شود. به طوری که حین انجام عملیات، به قطعات دیگر آسیب وارد نشود. 
از این رو توصیه می شود در صورت عدم مهارت و تجربه کافی در این حوزه، امور مربوط به ترمیم یا تعویض کیبورد لپ تاپ سونی خود را به مراکز مربوطه، از جمله مجموعه بزرگ و پیشرفته نمایندگی سونی در کرج بسپارید. اما بهتر است پیش از مراجعه به متخصص، از علل اصلی خرابی کیبورد لپ تاپ خود با خبر شوید. چرا که گاهی اوقات علت عدم کارکرد صفحه کلید، یک مشکل نرم‌افزاری ساده بوده که به راحتی توسط کاربر قابل حل می باشد. در ادامه، علل رایج خرابی کیبورد و علائم آن را برای شما کاربران لپ تاپ های سونی بیان کرده ایم. 

علل اصلی خرابی کیبورد لپ تاپ سونی و علائم آن

گاهی اوقات از کار افتادگی صفحه کلید لپ تاپ، به دلیل اختلالات کوچک نرم افزاری رخ می دهد. معمولاً در این موارد جای نگرانی نیست چرا که با انجام مراحلی بر روی سیستم، مشکل به سادگی قابل حل بوده و کیبورد لپ تاپ به حالت اولیه خود باز می گردد.
 مثلاً ممکن است پس از تعویض ویندوز سیستم خود متوجه عدم کارکرد کیبورد شوید. در این حالت با وارد شدن به بخش تنظیمات می توانید این مشکل را رفع کنید. در صورت عدم رفع مشکل با بازگرداندن ویندوز لپ تاپ سونی خود به حالت قبلی، کیبورد هم مانند اول به کار خود ادامه خواهد داد و جای نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت. 
گاهی اوقات متوجه خرابی و از کار افتادگی کیبورد لپ تاپ سونی خود می شوید در حالی که هیچ آسیبی صفحه‌ کلید دستگاه شما را تهدید نمی کند. در واقع در چنین مواردی کیبورد به دلیل نفوذ بیش از حد آشغال ها و گرد و غبار به داخل ساختار درونی و کلیدهای آن، دچار از کار افتادگی و ایجاد اختلال در عملکرد می شود که میزان خرابی آن به میزان کثیفی نفوذ پیدا کرده بستگی دارد. 
در بعضی مواقع، حجم مواد مضر وارد شده آنقدر شدید نبوده که عملکرد صفحه‌کلید را به طور کلی مختل کند و فقط در بخشی از آن و در عملکرد دکمه هایی که بیشتر در معرض نفوذ آشغال ها قرار گرفته اند تاثیر می گذارد. در این حالت می توانید با احتیاط لپ‌ تاپ را به صورت 75 درجه خم کرده و به آرامی آن را تکان دهید تا آشغال های ریز بین درز دکمه های کیبورد خارج شوند. توجه داشته باشید که این کار باید با دقت و احتیاط تمام انجام شود تا به لپ تاپ و قطعات داخلی آن آسیب وارد نشود. 
در برخی موارد نیز که میزان کثیفی کیبورد و نفوذ آشغال ها به داخل آن زیاد است، این قطعه باید توسط یک متخصص کاربلد باز شده و به صورت موشکافانه ای گردگیری و پاکسازی شود. تمامی امور مربوطه به تمیزکاری کیبورد و دیگر قطعات لپ تاپ سونی، در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ سونی کرج انجام شده و با مراجعه به آن، می توانید بهترین خدمات را در زمینه رفع اشکالات لپ تاپ سونی خود دریافت کنید. 
از دیگر علل شایع خرابی و از کار افتادگی کیبورد لپ تاپ سونی، می توان به وارد شدن ضربات سنگین و آبخوردگی اشاره کرد. معمولاً در این حالت میزان آسیب وارد شده آنقدر شدید بوده که راه تعمیر و ترمیم آن بسیار دشوار است. در اکثر مواقع هم، دیگر هیچ راهی برای تعمیر بخش های آسیب دیده کیبورد وجود نداشته و این قطعه باید به طور کلی تعویض شود. در صورت بروز چنین عواملی، بهتر است پیش از سرایت خرابی به دیگر قطعات، آن را به دست افراد ماهر در این حوزه سپرده تا به تعمیر یا تعویض قسمت های آسیب دیده ی آن بپردازند. 

تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ سونی در نمایندگی سونی کرج

تعویض قطعات لپ تاپ و یا ترمیم بخش های آسیب دیده آن، از اموری ست که حساسیت بالایی داشته و نیازمند دانش و مهارت است. گاهی اوقات کاربران به دلیل نداشتن آگاهی کافی از اهمیت انجام این امور، خود به باز کردن لپ تاپ سونی و دستکاری آن اقدام می نمایند. در چنین حالاتی وارد شدن ضربه های هر چند کوچک یا جا انداختن غیر اصولی قطعات و متصل کردن اشتباه کابل ها، می تواند آسیب های جبران ناپذیری به کیبورد و دیگر قطعات لپ تاپ وارد کند. 
از این رو بهتر است که رفع مشکل کیبورد لپ تاپ سونی خود را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید. نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی کرج، از جمله مراکز معتبری ست که با توجه به داشتن خبره ترین متخصصان و به روزترین دستگاه ها، می تواند بهترین خدمات ممکن مربوط به تعمیر کیبورد، تعویض و پاکسازی آن را در اسرع وقت، در جهت رفاه شما کاربران لپ تاپ های سونی در کرج ارائه دهد.