سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی علل اصلی هنگ کردن لپ تاپ سونی

بررسی مشکل هنگ کردن لپ تاپ سونی

یکی از اختلالاتی که همواره برای کاربران لپ تاپ و کامپیوتر مشکل ساز می شود، فریز شدن یا همان هنگ کردن سیستم است. در این حالت دستگاه به دلیل ایجاد اختلال در عملکرد بخش های مختلف از جمله CPU ، قادر به پردازش ادامه امور خواسته شده نبوده، یا سرعت آن بسیار کند می‌ شود که نتیجه، همان قفل کردن سیستم است. همه کاربران کامپیوتر و لپ‌ تاپ، حداقل یک بار این موضوع را در عملکرد سیستم خود مشاهده کرده اند.
هنگ کردن لپ تاپ امری طبیعی است اما ایجاد این اختلال به صورت مکرر، نشانه ی وجود نقص هایی در بخش های مختلف نرم افزاری و یا قسمت های سخت افزار می باشد. تشخیص علل اصلی این مشکل کار چندان ساده ای نبوده اما شما می توانید، با کسب اطلاعات بیان شده در این مقاله، تا حد ممکن، خود به رفع اختلال هنگ کردن لپ تاپ سونی پرداخته و همچنین از بروز این مشکل در سیستم جلوگیری نمایید. 

رایج ترین علل هنگ کردن لپ تاپ های سونی

متناسب نبودن برنامه های نصب شده با قطعات سخت افزاری

یکی از مهم‌ ترین مواردی که می‌ تواند باعث فریز شدن لپ تاپ سونی شود، متناسب نبودن قطعات سخت افزاری با برنامه های نصب شده می باشد. به همین علت مهم است که پیش از نصب هر برنامه یا بازی، امکانات مورد نیاز آن را چک کرده و با امکانات ارائه شده از سوی لپ‌ تاپ خود تطبیق دهید. چنانچه نرم افزار مورد نظر با قابلیت های قطعات سخت افزاری لپ تاپ سونی شما متناسب نبود، از نصب آن بپرهیزید. چرا که می‌ تواند در عملکرد سیستم، اشکالاتی را نظیر هنگ کردن دستگاه و یا دیگر ناهماهنگی های نرم افزاری ایجاد کند. 

هجوم بدافزارها و ویروسی شدن سیستم

یکی از علل اصلی هنگ کردن لپ تاپ، جا باز کردن یک نرم افزار مضر در سیستم و ویروسی شدن آن می‌ باشد. ویروس‌ ها و بدافزار ها به صورت فایل های مخربی وجود دارند، که از طرق مختلف مانند اتصال فلش آلوده، اتصال به شبکه اینترنت و... به دستگاه شما وارد شده و در جهت تحقق اهداف خود، خطراتی را برای شما ایجاد می کنند. یکی از مشکلات روی داده هنگام ویروسی شدن سیستم، هنگ کردن لپ تاپ است که به دلیل فعالیت مخرب این فایل های مضر صورت می گیرد. 
برای پیشگیری از خطرات ناشی از ویروس ها و بدافزارها، همواره از یک آنتی ویروس معتبر و اورجینال استفاده نمایید و از به روزرسانی دوره‌ ای آن غافل نشوید. همچنین تا حد ممکن از اتصال فلش های نامطمئن به لپ تاپ خود پرهیز کرده، و در صورت مشاهده ی پنجره‌های پاپ آپ مشکوک، هرگز بر روی آن ها کلیک نکنید. 

ایجاد خرابی در قسمت‌ های مختلف سخت افزار

برخی از قطعات سخت افزاری مانند CPU، کارت گرافیک، هارد و... در صورت خرابی، باعث فریز شدن لپ تاپ سونی می شوند. در واقع آسیب های وارد شده به این قطعات، سبب ایجاد اختلال در عملکرد آن ها شده و نقص عملکرد این قطعات، باعث عدم توان لپ تاپ در اجرای امور خواسته شده و در نهایت هنگ کردن آن می شود. 

اجرای همزمان نرم افزار های سنگین

گاهی اوقات هنگام اجرای همزمان چند برنامه، متوجه هنگ کردن لپ تاپ سونی خود می‌ شوید. ایجاد این مشکل به دلیل عدم توان  CPU در انجام پردازش های مورد نظر است. برای رفع آن می توانید از نصب برنامه های سنگین غیر ضروری خودداری کرده، و یا از اجرای همزمان آن ها با یکدیگر پرهیز نمایید. چرا که ممکن است در صورت تکرار مکرر این موضوع، آسیب های جبران ناپذیری به قطعات سخت افزاری مختلف از جمله CPU وارد شود. 

عدم وجود فضای کافی در هارد

ممکن است پس از گذشت مدتی پس از استفاده از لپ تاپ سونی خود و یا استفاده زیاد، متوجه قفل شدن مکرر سیستم شوید. یکی از علل اصلی وقوع چنین مشکلی، کمبود فضای خالی هارد دیسک می باشد. به این منظور می توانید برخی از اطلاعات و نرم افزارهای غیر ضروری لپ تاپ خود را حذف کرده و یا به ارتقاء حافظه هارد بپردازید. شما می‌توانید با ارتقاء هارد سابق لپ تاپ به یک هارد SSD، علاوه بر افزایش فضای خالی، سرعت لپ تاپ خود را تا حد بسیاری بالا ببرید. 

روش های رفع موقت مشکل هنگ کردن لپ تاپ سونی

در صورتی که هنگام اجرای امور مهم، لپ تاپ شما فریز شود، می توانید از روش هایی برای رفع موقت آن استفاده نمایید. برخی روش های موجود برای رفع اختلال هنگ کردن لپ تاپ به صورت موقت، به شرح زیر می باشد:
(1دکمه های Ctrl + Alt + Del را بر روی صفحه کلید با هم فشار دهید. پس از فشردن همزمان این کلیدها پنجره Task Manager  نمایش داده می‌ شود. از بین گزینه های موجود، گزینه  End Taskرا پیدا کرده و آن را انتخاب کنید تا لپ تاپ سونی شما از حالت فریز خارج شود. 
(2در مواردی که قفل شدن دستگاه به دلیل انجام پردازش های طولانی و سنگین صورت گرفته است، می توانید سیستم خود را ری استارت کنید. راه اندازی مجدد لپ تاپ همواره یکی از روش‌ های موجود در رفع اختلالات رایج نرم افزاری بوده، و در صورت قفل کردن سیستم خود نیز، می‌ توانید از ری استارت کردن آن برای رفع موقتی این مشکل استفاده نمایید. 
(3برخی اوقات عملکرد سیستم کند شده و ممکن است پس از گذشت مدتی این مشکل حل شود. شما می‌ توانید تا پایان روند بازگشت سرعت سیستم به حالت اولیه، صبر کنید. اما بهترین راه برای حل دائم مشکل هنگ کردن لپ تاپ سونی، مراجعه به مراکز معتبر مربوط است. 

رفع اختلالات نرم افزاری لپ تاپ سونی در نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی کرج

بهترین راه برای رفع دائم هنگ کردن لپ تاپ سونی و دیگر اختلالات نرم‌ افزاری مجود، مراجعه به مراکز معتبر مربوطه است. متخصصان خبره ی ما در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ سونی کرج، با به کارگیری بهترین روش ها در مراحل مختلف عیب یابی و تعمیر و تعویض قطعات آسیب دیده، و همچنین استفاده از به روز ترین و پیشرفته ترین دستگاه ها و ابزار آلات موجود، به رفع دائمی مشکلات نرم افزاری و ترمیم آسیب های وارد شده به قطعات مختلف پرداخته، و بهترین خدمات ممکن در این زمینه را در اسرع وقت، برای تامین رفاه شما کاربران لپ تاپ های سونی در کرج ارائه می دهند.