سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی درباره نحوه صحیح شارژ کردن لپ تاپ سونی در نمایندگی کرج

تاثیر نحوه صحیح شارژ کردن لپ تاپ سونی در طول عمر باتری

شارژ کردن باتری لپ تاپ از اموری است که در جهت سلامت باتری و خود دستگاه، باید نکاتی را هنگام انجام آن رعایت نمود. اهمیت شارژ صحیح لپ تاپ به دلیل اهمیت بالای باتری است. باتری منبع ذخیره انرژی لپ تاپ بوده و یکی از مهم ترین و قابل توجه ترین تفاوت های لپ تاپ و کامپیوتر از نظر کاربران به شمار می‌ رود.
 می‌ دانید که در سیستم های کامپیوتر به دلیل عدم وجود باتری، امکان جابجایی برای کاربر فراهم نمی شود. این مسئله برای کسانی که وابسته به نوع شغل یا موارد دیگر، نیازمند جابجایی سیستم خود هستند، بسیار مهم است. به همین علت شارژ صحیح باتری لپ تاپ مخصوصاً برای افرادی که از قابلیت جابجایی این دستگاه بسیار استقبال می کنند، ضروری می باشد. چراکه عدم شارژ صحیح، به مرور زمان می‌ تواند باعث ایجاد خرابی در باتری لپ تاپ و در نهایت از کار افتادگی آن شود. در این حالت راهی جز تعویض این قطعه برای کاربر باقی نمی‌ ماند که البته در بردارنده هزینه بالا است. 
به این منظور بهتر است پیش از بروز آسیب‌ های جدی و جبران‌ ناپذیر، راهکار هایی را برای حفظ سلامت بیشتر باتری و افزایش طول عمر آن به کار گیرید. یکی از مهمترین مواردی که در جهت حفظ سلامتی باتری لپ تاپ سونی خود می توانید انجام دهید، شارژ صحیح آن است، که بسیاری از کاربران این امر را ساده دانسته و با توجه به عدم آگاهی در این زمینه، اشتباهات زیادی را مرتکب شده که در نهایت می تواند باعث بروز مشکلات جدی در عملکرد باتری لپ تاپ سونی شود. از این رو تیم نمایندگی سونی کرج، نکاتی را در مورد شارژ صحیح باتری لپ تاپ و افزایش طول عمر آن، برای شما ارائه داده اند که در ادامه می توانید به مطالعه آن ها بپردازید. 

اشتباهات رایج کاربران در شارژ کردن لپ تاپ سونی و بررسی نحوه صحیح آن

متاسفانه اکثر کاربران دنیای لپ‌ تاپ، امر مهم شارژ کردن دستگاه خود را دست کم گرفته و به خاطر آگاهی نداشتن از نحوه صحیح انجام این کار، همواره اشتباهاتی را حین شارژ کردن لپ تاپ انجام می‌ دهند که به مرور زمان باعث خرابی باتری می شود. 
از این رو بهتر است که درصورت آگاهی نداشتن از نحوه صحیح انجام این کار، نکات ارائه شده در ادامه مطلب را در جهت حفظ سلامت بیشتر باتری لپ تاپ سونی خود و افزایش طول عمر آن مطالعه کرده، و با به کار بستن آن ها، از بروز مشکلات جدی در لپ تاپ و خرابی باتری پیشگیری نمایید. 

نحوه صحیح شارژ اولیه لپ تاپ سونی

هنگامی که یک لپ تاپ نو خریداری کرده اید و می خواهید برای اولین بار آن را شارژ نمایید، ممکن است برای شما سوال پیش آید مقدار زمان شارژ اولیه لپ تاپ سونی چقدر است. یک باور غلط جا افتاده میان کاربران لپ‌ تاپ این بوده که زمان شارژ اولیه نسبت به دیگر دفعاتی که اقدام به شارژ کردن لپ تاپ خود می کنید باید بیشتر باشد. حتی برخی متخصصان توصیه می کنند که برای بار اول، باتری لپ تاپ خود را به مدت 8 تا 12 ساعت به برق متصل کنید. 
باید بدانید که این امر از لحاظ علمی اصلاً صحیح نبوده و بهتر است مقدار زمان شارژ اولیه نیز مانند دفعات دیگر باشد. در واقع چنین موضوعی به هیچ وجه منطقی نیست. چرا که هنگام شارژ، پس از تکمیل شدن ظرفیت باتری، جریان برق قطع شده و جدا کردن یا نکردن آن از پریز، هیچ تفاوتی در مقدار شارژ باتری ندارد. به همین علت هیچ لزومی در مورد ادامه روند شارژ پس از تکمیل شدن ظرفیت باتری وجود نداشته و مقدار زمان شارژ اولیه هیچ تفاوتی با دفعات بعدی نخواهد داشت. 

نحوه اتصال لپ تاپ سونی به شارژر و برق

شاید از نظر شما، اتصال شارژر به برق و لپ تاپ امری بسیار ساده بوده و کاربر در جهت انجام صحیح آن، نیازمند فراگیری هیچ آموزش و اطلاعاتی در این. مورد نیست. اما در همین امر ساده هم باید نکاتی را رعایت کرد تا از ورود آسیب به باتری به مرور زمان، جلوگیری شود. 
یکی از مهمترین نکاتی که حین شارژ کردن لپ تاپ سونی خود باید به آن توجه داشته باشید، این است که ابتدا آداپتور را به برق وصل کرده و سپس لپ تاپ را متصل نمایید. شاید گمان کنید که این موضوع با حالت عکس آن هیچ تفاوتی ندارد. اما باید بدانید که برقی که به آداپتور وارد می‌ شود، دارای نوسان است. اگر این نوسانات به طور مستقیم و یک دفعه باتری وارد شوند، به مرور باعث ایجاد خرابی در قسمت های مختلف شده و از کار افتادگی باتری را سبب می شوند. 
اما اگر شما ابتدا آداپتور را به برق وصل نمایید، پس از گذشت چند ثانیه برق موجود از AC به DC تبدیل شده و نوسان آن توسط آداپتور گرفته می شود. به همین علت می باشد که کارشناسان توصیه می کنند همواره در شارژ کردن لپ تاپ، ابتدا آداپتور را به برق زده و پس از گذشت چند ثانیه آن را به لپ تاپ متصل نمایید.
 
خالی شدن باتری در جهت شارژ مجدد

بسیاری از کاربران به دلیل عدم آگاهی کافی، تصور می کنند که ظرفیت باتری برای شارژ مجدد باید کاملا خالی شده و سپس لپ‌ تاپ را به آداپتور وصل نمایند. این یک باور غلط میان کاربران دنیای لپ تاپ است. چرا که هنگام انجام چنین کاری، باتری کاملا خالی از انرژی بوده و با اتصال به برق، ناگهان انرژی الکتریکی زیادی به آن وارد می شود. این کار شوک فراوانی به باتری وارد کرده و در صورت انجام مکرر، این قطعه دچار آسیب دیدگی و در نهایت از کار افتادگی می‌ شود.
 به همین علت توصیه می شود که تا جای ممکن از انجام چنین کاری پرهیز نمایید. بهترین زمان برای شارژ کردن لپ تاپ وقتی است که سطح شارژ باتری 20 تا 30 درصد باشد. همچنین دیگر نکته مهم در این زمینه، عدم شارژ کامل باتری است. بهتر است به جای شارژ کردن چند روز یکبار باتری در حالت صفر تا صد، آن را در مدت کوتاه تری به صورت 30 تا 80 درصد شارژ نمایید. 

تعمیر و تعویض باتری لپ تاپ سونی در نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی کرج

باتری از جمله قطعاتی است که در صورت عدم رعایت نکات مربوطه، دچار خرابی و آسیب دیدگی های جدی می شود. اما شما می توانید هنگام بروز مشکل با رفع سریع آن، به کاهش خطر در این زمینه بپردازید. تعمیر باتری لپ تاپ یک امر حساس و پیچیده بوده که تنها افراد متخصص در این زمینه قادر به انجام آن هستند. پیشنهاد می شود در صورت نداشتن تخصص و آگاهی، هرگز به باز کردن باتری لپ تاپ سونی خود و تعمیر آن اقدام نکنید. این کار نیازمند دقت و دانش فراوان است.
شما می توانید در صورت ایجاد خرابی در باتری لپ تاپ سونی خود، امور تعمیر قسمت های آسیب دیده یا تعویض آن را به متخصصان خبره ما، در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ‌سونی در کرج بسپارید، تا با استفاده از مهارت فوق خود، به رفع مشکل آسیب دیدگی باتری لپ تاپ شما پرداخته و راضی کننده ترین خدمات ممکن را در این حوزه، در اسرع وقت، در جهت رفاه تمام شما کاربران گرامی لپ تاپ های سونی در کرج ارائه دهند.