سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه اتصال لپ تاپ سونی به تلویزیون

اتصال لپ تاپ سونی به تلویزیون

بسیاری از کاربران برای تماشای فیلم و سریال دستگاه های لپ تاپ یا کامپیوتر خانگی را انتخاب می‌ کنند. این نوع سرگرمی در میان کاربران لپ‌ تاپ بسیار رواج پیدا کرده است. گرچه راحتی استفاده از لپ تاپ و قابلیت حمل و جابجایی آن این امکانات را برای کاربر هموار ساخته است، اما صفحه کوچک این دستگاه باعث نارضایتی و عدم لذت کافی هنگام تماشای فیلم و یا دیگر موارد مشابه شده است. 
با پیشرفت تکنولوژی و ارائه دستگاه‌های الکترونیکی پیشرفته تر، دستگاه های تلویزیون نیز از امکانات و قابلیت‌ های بیشتری برخوردار شدند و شرکت های سازنده با سعی بر فراهم کردن رفاه و رضایت بیشتر مشتریان، روز به‌ روز امکانات جدیدتر و کاربردی تری در دستگاه های تلویزیون ارائه داده اند. یکی از قابلیت های ویژه و کاربردی در این زمینه، اتصال تلویزیون به دیگر دستگاه‌ های هوشمند چون موبایل، لپ تاپ و کامپیوتر است. 
این ویژگی به کاربر اجازه می دهد تا به راحتی از طریق سیستم خود به تلویزیون وصل شده و فیلم ها و عکس های مورد نظر را در صفحه بزرگتر اجرا کرده و به تماشای آنها بنشیند. اما بسیاری از کاربران لپ تاپ به دلیل عدم دانش کافی در این زمینه، از توان انجام چنین کاری برخوردار نمی باشند. 
اگر شما هم یکی از کاربران لپ تاپ های سونی هستید، می توانید با مطالعه ادامه این مطلب به یادگیری نکات ارائه شده در زمینه آموزش اتصال لپ تاپ سونی به تلویزیون پرداخته و از این پس از این ویژگی عالی استفاده نمایید. در ادامه روش های مختلف اتصال لپ تاپ سونی به تلویزیون با استفاده از کابل و بدون کابل بیان شده است.
 
اتصال لپ تاپ سونی به تلویزیون با کابل hdmi

ساده ترین و ابتدایی ترین روش متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون، استفاده از کابل hdmi می باشد. این روش معمولاً نسبت به دیگر روش ها از سوی کاربران بیشتر مورد استفاده قرار گرفته که از دلایل اصلی آن می‌ توان به ویژگی اتصال مطمئن hdmi اشاره کرد. این روش به دلیل کیفیت بالای تصاویر و صدا و همچنین کم بودن احتمال قطع و وصلی تصویر و صدای منتقل شده، از سوی کاربران با استقبال بیشتری روبرو شده است. 
البته یک نکته مهم و آزار دهنده در این حالت، محدودیت مکانی موجود می باشد. از آنجایی که در این روش شما با یک کابل مورد نظر لپ تاپ خود را به تلویزیون متصل می کنید، باید لپ تاپ را در محلی نزدیک تلویزیون قرار دهید و از این رو با محدودیت مکانی روبرو خواهید شد. در اینجا اندازه فاصله ممکن بین لپ تاپ و تلویزیون به طول کابل بستگی دارد. 
در جهت اعمال این روش شما می توانید به راحتی یک سر کابل hdmi را به پورت مربوطه بر روی تلویزیون متصل کرده و سر دیگر آن را به لپ تاپ سونی خود وصل نماید. چنانچه لپ تاپ شما پیش از سال 2015 تولید شده باشد، ممکن است از این امکان برخوردار نبوده و پورت hdmi نداشته باشد. شما می توانید در این حالت با یک مبدل VGA-HDMI این امکان را برای لپ تاپ خود فراهم نمایید. 

اتصال لپ تاپ سونی به تلویزیون با روش Wi fi Direct
ساده ترین روش اتصال لپ تاپ سونی به تلویزیون بدون کابل، روش Wi fi Direct می باشد. در جهت اتصال لپ تاپ خود به تلویزیون با این روش باید این قابلیت را هم در لپ تاپ و هم در تلویزیون فعال نمایید. پس از فعالسازی  Wi fi Direct به تنظیمات لپ تاپ وارد شده و از قسمت Device گزینه  Bluetooth & Other device و سپس Add Bluetooth & Other device   را انتخاب کرده تا با کلیک بر روی گزینه Wireless display or dock  لپ تاپ بتواند تلویزیون مورد نظر را بیابد.  پس از یافتن دستگاه مورد نظر توسط رایانه تصویر لپ تاپ بر روی تلویزیون به نمایش داده می شود و شما می توانید با اعمال گزینه هایی در قسمت نوع صفحه نمایش لپ تاپ را در تلویزیون تغییر دهید. 

اتصال لپ تاپ سونی به تلویزیون از طریق hdmi بی سیم

در قسمت های قبلی به چگونگی اتصال لپ تاپ به تلویزیون از طریق کابل hdmi پرداخته شد. دریافتید که استفاده از این روش ساده ترین و رایج ترین نحوه اتصال لپ تاپ به تلویزیون بین کاربران می باشد. اما یکی از مشکلات بزرگ و آزار دهنده در اتصال رایانه به دستگاه مورد نظر با کابل hdmi، محدودیت مکانی موجود است. 
از این رو بسیاری از کاربران در انجام این امر با روش کابل مذکور به مشکل برخورده و نمی‌ توانند به امور دیگر خود بپردازد. به همین دلیل کارشناسان تصمیم به ارائه HDMI بی سیم در جهت راحتی بیشتر کاربران نمودند. در چنین حالتی آداپتور های مجزا برای سیستم‌ های فرستنده و گیرنده طراحی شده است که با ارسال و دریافت داده های مورد نظر به برقراری ارتباط بین لپ تاپ و تلویزیون می پردازد. 
ویژگی مهم این قابلیت این است که شما برای اتصال این دو دستگاه به یکدیگر، با محدودیت مکانی روبرو نخواهید بود. البته باید توجه داشته باشید که در این روش فیلم ها و تصاویر با کیفیت فوق انتقال داده نشده و مقدار کیفیت فایل های مورد نظر در جهت انتقال از این روش دارای محدودیت هایی می باشد. یکی دیگر از مواردی که باعث شده استفاده از روش hdmi بی سیم نسبت به دیگر روش ها کمتر مورد استقبال کاربران قرار گیرد، قیمت بالای آداپتور های مربوطه است. 

اتصال لپ تاپ سونی به تلویزیون با استفاده از پخش کننده میراکست

چنانچه تلویزیون شما از قابلیت میراکست برخوردار می باشد، می توانید با فعال سازی آن و ورود به قسمت اعلان ها در لپ تاپ مورد نظر و انتخاب گزینه Connect  ارتباط میان این دو دستگاه را برقرار کنید. البته از این روش تنها در صورتی امکان پذیر است که تلویزیون مورد نظر از قابلیت میراکست برخوردار باشد. البته اگر دستگاه شما این آپشن را نداشت، می توانید با خریداری یک دانگل و اتصال آن به تلویزیون، آن را از این قابلیت ویژه برخوردار سازید. 
اتصال لپ تاپ سونی به تلویزیون از طریق پخش کننده گوگل
اگر شما برای تماشای فیلم و سریال از سرویس های آنلاین استفاده می نمایید، می توانید با اتصال لپ تاپ خود به تلویزیون از مزایایی چون کیفیت بهتر، صدای رساتر و بیشتر و همچنین صفحه نمایش بزرگتر هنگام تماشای ویدیوهای مورد نظر خود برخوردار شوید. شما می توانید به راحتی از طریق پخش کننده گوگل اتصال میان لپ تاپ و تلویزیون را برقرار کرده و از این مزایا بهره مند شوید. 
برای انجام این کار می توانید با اتصال به تلویزیون با وای فای به آن و ورود به مرورگر خود صفحه کروم را باز کرده و با اعمال گزینه‌هایی تصویر لپ تاپ روی تلویزیون مشاهده نمایید. سپس گزینه را انتخاب کرده تا صفحه مورد نظر باز شود. حال با کلیک بر روی گزینه به مرحله بعدی رفته در نهایت از روی فلش سمت پایین کنار عبارت کلیک کرده تا مدل تلویزیون مورد نظر برای شما نمایش داده شود. با کلیک بر روی آن می توانید تصویر لپ تاپ را بر روی دستگاه مورد نظر مشاهده کنید. 

نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی کرج

چنانچه حین اتصال لپ تاپ سونی خود به تلویزیون و یا دیگر امور مورد نظر خود در استفاده از لپ تاپ دچار مشکلاتی شوید، می توانید با مراجعه به نمایندگی سونی در کرج از خدمات عالی ما در زمینه تعمیرات قطعات سخت افزاری مانند CPU، هارد، کارت گرافیک، باطری و... همچنین تعویض آن ها و امور نرم افزاری مانند نصب آنتی ویروس و ویروس کشی سیستم، رفع اختلالات نرم افزاری، نصب نرم افزارهای عمومی و تخصصی و... برخوردار شوید. 
نمایندگی تعمیرات لپ تاپ سونی در کرج یک مجموعه کامل، متشکل از تیم حرفه‌ای و ابزارآلات و دستگاه‌ های پیشرفته است که می تواند با اعمال نوین ترین روش ها در عیب یابی و تعمیر بخش های آسیب دیده، برای رفع اختلالات لپ تاپ سونی شما با بهترین کیفیت ممکن و در اسرع وقت در جهت رفاه تمام شما کاربران در تاپ های سونی در کرج بپردازد.