سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وظایف هارد دیسک در لپ تاپ

هارد دیسک یکی از قطعات بسیار کاربردی سیستم شما است و وظایف مهمی را بر عهده دارد
هارد دیسک در سال 1950 اختراع گردید. هارد دیسک های اولیه شامل دیسک های بزرگ با قطر 20 اینچ (50/8 سانتیمتر) بوده و توان ذخیره سازی چندین مگابایت بیشتر را نداشتند. به این نوع دیسک ها در ابتدا " دیسک ثابت " می گفتند. هارد دیسک یکی از حساس ترین قطعات کامپیوتر و یکی از سخت افزار های مهم و زیر بنایی می باشد . تمام عملیات شما بر روی هارد انجام شده و سپس عملیات بر روی داده ها اعمال شده و داده ها و همچنین نتایج عملیات بر روی هارد دیسک ذخیره می شوند بنا براین تمامی اطلاعات از جمله سیستم عامل (Operating System)، فایل های شخصی ، برنامه ها و دیگر اطلاعات بر روی هارد دیسک قرار دارند در نتیجه اولین قطعه مهم بعد از CPU یا همان پردازنده هارد دیسک می باشد.
در زمان انجام برخی عملیات خاص توسط کامپیوتر، نظیر ویرایش فیلم ها ، بازی های کامپیوتری و یا پخش موزیک ، استفاده از یک هارد دیسک با ظرفیت بالا، سرعت مناسب و قابل اطمینان ، بطرز محسوسی بهبود محیط عملیاتی خصوصا" ذخیره و بازیابی اطلاعات را بدنبال خواهد داشت .
اجزای تشکیل دهنده ی هارد دیسک در لپ تاپ :
1.یک پوسته (قاب ) آلومینیومی که کنترل کننده هارد دیسک در آن قرار دارد اولین چیزی است که نمای ظاهری هارد دیسک را تشکیل می دهد.
2. کنترل کننده مذکور عملیات اصلی هارد از جمله ، خواندن ،نوشتن و موتوری که باعث چرخش صفحات هارد دیسک ها می شوند را کنترل می کنند.
3. در نزدیکی کنترل کننده ها کانکتور های مربوط به موتوری که باعث چرخش صفحات هارد می شود قرار دارند.
4. platters : این صفحات می توانند با سرعتی در حدود 3600 تا 7200 دور در دقیقه بچرخند.
5. بازو : بازوئی که هد خواندن و نوشتن را نگه میدارد و با سرعتی در حدود 50 بار در ثانیه قادر به حرکت در روی هریک از صفحات است .
علائم خرابی هارد :
1-کند شدن کامپیوتر و یا هنگ کردن و مشاهده صفحه ی آبی در این زمان توصیه می شود از اطلاعات خود بکاپ تهیه نمایید
2- آسیب به اطلاعات اگر مشاهد نمودید که قسمتی از اطلاعات شما هنگام باز شدن با خطا مواجه می شود و یا عکس ها سبز و یا طوسی شده است هارد شما دچار مشکل شده است
3- شنیدن صداهای نابهنجار صدای تکراری شبیه کلیک کردن توسط هد هارد درایو که تلاش به نوشتن اطلاعات و گریز از خطا را دارد. صدای تقلای هارد برای شروع به کار و صدای ناهنجار مانند کشیدن جسمی سخت روی دیگری همگی نشاندهنده خرابی هارد است .
توصیه می شد اگر با هریک از این علائم برخوردید حتما به یک تکنسین تعمیرات لپ تاپ سونی در کرج مراجعه نمایید
نمایندگی لپ تاپ سونی در کرج :
نمایندگی لپ تاپ سونی کرج با فعالیت تیم بسیار خبره و آموزش دیده و تخصص در تمام زمینه های سخت افزاری و نرم افزاری آماده ی رفع هر گونه مشکل به وجود آمده در سیستم شما هستند تمام قطعات در این نمایندگی کاملا اورجینال بوده و تمام خدمات پس از فروش صورت گرفته با ارائه ضمانت انجام می شود