سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارکرد باطری مادربرد لپ تاپ سونی و مراحل تعویض آن در لپ تاپ

نشانه دیگری که نشان دهنده اشکال مادربرد است به هم ریختگی ساعت و تاریخ لپ تاپ است

 

باطری مادربرد
همه مادربردها شامل یک باطری کوچک دایره ای شکل مخصوص هستند و اگر تا الان درب کیس یا بدنه خارجی لپ تاپ را باز کرده اید این باطری را روی مادربرد دیده اید .
باطری مادربرد هسته لیتیوم دار بوده و3 ولت خروجی تولید میکند .
یکی از دلیل هایی که مادربرد به باطری نیاز دارد حفظ فرمت صحیح تاریخ و زمان لپ تاپ است و حتی اگر باطری یا برق را برای مدتی از لپ تاپ جدا کنید باز هم زمان درست را نشن می دهد.
عر باطری مادربردها به کیفیت و موارد مورد استفاده بستگی دارد که با توجه به این شرایط حدود 6 سال یا کمتر است و این باطری ها دارای 2 قطب مثبت و منفی است که قابل شارژ هستند .
باطری مادربرد همان قطعه ای از لپ تاپ است که در زمانی که متوقف میشود یا مشکلی در لپ تاپ سونی بروز می دهد خطاهای زیر را خواهید دید.
CMOS Battery Failur
CMOS Checksum Error
CMOS Read Error 
و ممکن است پیامهایی مثل new cpu installed را هم نشان دهند زیرا مادربرد نمی تواند به یاد نگهدارد که cpu نصب شده است.
*درلپ تاپ های سونی امروزی فقط ساعت لپ تاپ شما اشتباه خواهد شد و ممکن است فرآیند بوت و ... نرمال اجرا شود.
کارکارد باطری مادربرد لپ تاپ سونی:
یکی از کارکردهای مادربرد به روز رسانی تاریخ و ساعت است و اگر کاربر همیشه از لپ تاپ استفاده کند متوجه این شده است که بدون در نظر گرفتن اینکه چه زمانی از شبانه روز لپ تاپ را روشن کرده 
CMOS در لپ تاپ یکی از تراشه های انبوه روی مادربرد است و ذخیره اطلاعات مثل: ساعت و زمان ،تنظیمات سخت افزاری و ... از وظایف آن است و اطلاعات لپ تاپ را ذخیره و بروزرسانی میکند.
تعویض باطری مادربرد لپ تاپ سونی در نمایندگی لپ تاپ سونی در کرج :
اگر باطری مادربرد به اتمام رسیده است با درآوردن آن و یک نمونه جدید میتوان تعویض کرد و باطری مادربرد درست بر روی مادربرد قرار دارد که برای تعویض باطری مادربرد فقط باید مادربرد لپ تاپ را پیدا کنید و باطری دایره ای شکل را جدا کنید.
معمولا خطاهایی که گفته شد تنها نشانه ی خراب بودن باطری مادربرد نیست و موارد دیگر این است که به هک ریختگی ساعت و زمان لپ تاپ سونی است.
به هم خوردن تنظیمات بایوس و برگشت به حالت اولیه هم نشانه دیگری از دلایل خرابی مادربرد است.
برای خرید باطری مادربرد باید با دقت کافی و  با کد CR2032  نشان داده میشود و از برندهای معتبر خریداری کرد.
مراحل تعویض باطری مادربرد لپ تاپ سونی :
1-ابتدا لپ تاپ را خاموش کنید
2-کابل برق یا پاور لپ تاپ را جداکرده و هیچ منبع نیروی برق به لپ تاپ متصل نباشد
3-درب کیس یا بدنه خارجی لپ تاپ سونی را باز کرده و بعد از اینکه باطری مادربرد را پیدا کردید با آزاد کردن ضامن باطری ،باطری قدیمی را جا کرده و خارج کنید و سپس باطری جدید را جایگزین کنید. در زمان نصب باطری جدید مادربرد باید به قطب مثبت و منفی آن توجه کنید
نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی :
تعمیر لپ تاپ سونی در کرج نمایندگی سونی ارائه دهنده سرویس های تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری تخصصی است که کاربران با مشاهده هر اشکال در لپ تاپ خود میتوانید به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ سونی کرج مراجعه نمایند و سرویس هایی که مورد نیاز لپ تاپ شما کاربران است دریافت کنید.
2ویژگی برجسته از نمایندگی تعمیرات لپ تاپ سونی در کرج :
1-همکاری تیمی از خبره ترین کارشناسان و متخصصان در حوزه نرم افزار و سخت افزار است که قادر به رفع کلیه اشکالات ایجاد شده در لپ تاپ سونی هستند.
2-نمایندگی تعمیرات لپ تاپ سونی از مجهز ترین تجهیزات در حوزه نرم افزار و سخت افزار است که همزمان با تکنولوژی های این حیطه بروزرسانی میشود.

 

منبع: کارکرد باطری مادربرد لپ تاپ سونی و مراحل تعویض آن در لپ تاپ